Eile õhtul läks päris jahedaks. 11 ajal oli õues 14 kraadi ja öösel langes 8 kraadi peale. Hommikul kumas pilve tagant päikest aga muidu taevas suhteliselt lauspilves väikeste selginemistega. Kella üheteistkümneks saime ennast kokku pakitud ja siis olid pilved juba hõrenenud ning päike juba kõrvetas.
Kuna siin on 6700 saart siis paljud on omavahel ühendatud sildade või tammide abil. Tihtipeale pole arugi saada kui teisele saarele sõidad. Eile tulime laevaga Kumlingele ja sealt autoga edasi Snäckö saarele kus ka ööbisime.
Täna liikusime laagriplatsilt järjekordse maanteepraamiga Seglingele. Seal traditsiooniline ringsõit saarel. Midagi väga huvitavat silma ei hakanud aga kõik sai autokaameraga linti võetud. Kõrvalteed siin ühe auto laiused ja kruusakattega.
Saare lõunaosas on ujumisrand, mida tulime meiegi kasutama. Siiamaani on olnud igas ujumiskohas eraldi majake riietumiseks (daamid ja härrad eraldi), kemps, laud ning ka paadisilla moodi asjandus. Eestis tavapäraseid kabiine kohanud pole. Ranna juures parkla, mis oleks suhteliselt ideaalne telkimiseks aga nagu tavapäraselt on ka siingi keelav kiri.
Edasi viis tee meid tagasi Kumlingele. Sinna jõudes hakkas tibutama ja kahe paiku sadas juba pidevalt. Tiirutades märkasime metsas tuletorni ja läksime kaema. Tegu oli vana kasutusest maas oleva lennuki tuletorniga. Lähedal oli näha ka viita lennuväljale. Ma olen ikka elanud teadmisega, et tuletornid mõeldud laevadele aga vanal ajal olid asjad siis teisiti.
Tuletorni juurde viiv rada oli märgistatud siniseks värvitud kividega ja seda üsna tihedalt. Jurmol olnud matkateel olid värviga tähised samuti tihedalt nii puudel kui ka maas kividel. Nädal tagasi RMK matkateed läbides kirusin kehva märgistust. Kumlingel samuti matkarajad ning oli plaanis üks neist läbi käia kuid vihm pesi selle mõtte selleks korraks minema.
Sadamasse tagasi sõites tuli taaskord vastu üks Eesti numbriga auto. Küll oli tegu esimesega, mida Ahvenamaal nägime. Seekord oli meil broneering ja laevale saime peale esimesena. Tee viis meid Hummelvik sadamasse Vårdö saarel.
Lõpuks olen (vist) aru saanud siinse praamiliikluse maksupoliitikast aga sellest mõni teine kord. Kindlasti mäletatakse aegu kus Saaremaa ja Hiiumaa praame "pakiti". Need ajad on meil juba ajalugu ning kõik on juhi otsustada. Siin aga võetakse endiselt viimast ja autod on väga tihedalt koos. Sapikas on küll väike aga autost välja mahtumine oli keeruline.
Kumlingelt lahkudes lõppes ka vihmasadu ning Hummelvik pool oli üha valgem ja päikselisem. Kohale jõudes oli taas pilves kuid kuiv. Edasi ongi olnud pilves väheste selginemistega. Kiirelt käisime Sandöl ja Simskälal ning siis ööbima.
Oleme Sandösunds kämpingus, mis täitsa viisakas ja suur koht ning siiamaani kõige odavam. Vaatasime ka metsiku ööbimise kohta aga ei jäänud silma. Koht ise on mere kaldal ning kajakiparadiis. Enamus autodest on Saksamaa numbrimärkidega ning oma veesõiduk kaasas kuigi saab ka kohapeal laenutada.
Odomeeter näitab 34491 km seega täna sõidetud 92 km.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar